PRESSEMEDDELELSE
| Udgivet 19. august 2025 |
Made in Produktionsdanmark 2.0 bliver en realitet 👏🏼
Efter stor opbakning og fyldte deltagerlister i første runde har Erhvervsfremmefonden nu givet støtte til en fortsættelse af det ambitiøse projekt Made in Produktionsdanmark. Dermed kan Morsø Erhvervsråd, i samarbejde med Houe Film, fortsætte rejsen med lokale produktionsvirksomheder, hvor strategisk kommunikation, branding og rekruttering er i centrum.
Vi er enormt stolte over, at vi nu kan løfte indsatsen ind i næste fase. Behovet for hjælp til markedsføring og rekruttering i produktionsbranchen er stort, og derfor betyder det meget, at vi kan fortsætte arbejdet med Made in Produktionsdanmark 2.0, siger erhvervschef Susanne Toftegaard Hansen fra Morsø Erhvervsråd.
25 virksomheder deltog i første runde
I 2024 deltog 25 produktionsvirksomheder i projektets første fase. De fik individuel rådgivning, kurser og en skræddersyet video til brug i deres markedsføring. Evalueringen viste, at virksomhederne fik både øget indsigt og konkrete værktøjer – men også et klart behov for yderligere opfølgning og sparring.
På Morsø Erhvervsråds generalforsamling i foråret præsenterede Malte Houe resultaterne af det første projekt og kunne sammen med Morsø Erhvervsråd annoncere, at de to parter ville forsøge at rejse midler til en ny runde. Det er nu blevet en realitet.
Når man kaster sig ud i noget nyt, er det afgørende med løbende opfølgning. Netop derfor er 2.0-udgaven så vigtig: Vi vil hjælpe virksomhederne med at forankre resultaterne og blive endnu mere selvkørende, forklarer Susanne Toftegaard Hansen.
Det er igen Houe Film, der står for den praktiske gennemførsel af projektet – og ifølge direktør Malte Houe er det en ære at få lov at fortsætte: Jeg er både stolt og ydmyg over den tillid, vi igen har fået. Det må jo betyde, at det ikke gik helt skidt første gang, udtaler direktør Malte Houe, med et smil.
Styrket erhvervsliv og rekruttering
Projektets anden fase vil fokusere på opfølgning, praktiske kurser, netværk og samlet synliggøre produktionsbranchen på Mors som en attraktiv arbejdsplads og karrierevej. Derudover vil virksomhederne få adgang til målrettet hjælp til markedsføringsplaner og mulighed for at søge støtte til yderligere indsatser inden for f.eks. video, SEO og sociale medier.
Made in Produktionsdanmark handler ikke “bare” om kommunikation – det handler om at styrke vores lokale erhvervsliv og tiltrække kvalificeret arbejdskraft nu og i fremtiden, afrunder Susanne Toftegaard Hansen.
Projektet er åbent for flere virksomhedsdeltagere og nærmere information kan fås ved henvendelse til Morsø Erhvervsråd.
